Goede administratie, dus helder inzicht in je inkomsten en uitgaven, helpt

jeanieke-van-leur-adminsitratie-geordend-zijn

In 2011 kreeg ik een administratiekantoor als klant. Door dit kantoor werd ik ingezet bij  klanten die hulp nodig hadden bij het correct en compleet aanleveren van administratie. Die administratie werd door mijn klant verwerkt in een correcte en complete belastingaangifte. De eigenaar van dit kantoor bleek een boekhouder met een groot hart, die graag wilde dat zijn klanten op een voor alle partijen voordelige wijze, zo goed mogelijk geholpen zouden zijn.

Eén van die klanten was een eenmanszaak waarbij de administratie werd bijgehouden door de echtgenote van de ondernemer. De betreffende echtgenote had het voeren van de administratie overgenomen van iemand waar ze zich niet heel prettig bij voelde. Het probleem bleek echter dat ze het werk een beetje onderschatte, waardoor bleek dat ze toch hulp nodig had, alleen wilde ze daar toen nog niet zo aan.

Ik werd met dit bedrijf in contact gebracht om het te ondersteunen bij het completeren en ordenen van de administratie. De eerste keer dat ik daar kwam bleek het inderdaad hard nodig dat hier wat gebeurde. Er lag een hele stapel ongeopende post, omdat de echtgenote in kwestie de post simpelweg niet meer durfde te openen uit angst voor wat daaruit tevoorschijn kwam.

Na een eerste keer te hebben geholpen hoopte ik met haar een afspraak te maken om een maand later terug te komen om het vervolgens regelmatig op te pakken, maar ze hield me nog angstvallig op armslengte.

Het administratiekantoor bleef er, samen met de echtgenoot, bij de echtgenote op aandringen dat er toch echt vervolg moest komen aan mijn ondersteuning. Na verloop van enkele maanden ging ze schoorvoetend akkoord en ik mocht vaker komen helpen.

Van lieverlee won ik het vertrouwen van deze mevrouw. Ze kreeg in de gaten dat ik haar niet de les kwam lezen, maar dat ik haar echt alleen maar wilde helpen. Door de bomen kwam er een bos in beeld dat wij, om de beeldspraak maar aan te houden, gezamenlijk gestructureerd begonnen te kappen. De administratie kwam op orde en de financiële situatie verbeterde.

Na een jaar van nauwe samenwerking zat ik daar weer op een standaard bezoekmoment, toen ze tegen me verzuchtte:

“Meid, wat ben ik blij dat je iedere vrijdagochtend bij me zit, zo kan ik met een gerust hart het weekend in.”

Momenteel is er netjes overzicht in het geheel, zowel de klant (man en vrouw) als het administratiekantoor zijn erg blij met de huidige gang van zaken, ik kom nog steeds iedere week bij deze klant op bezoek en ik fungeer als een soort doorgeefluik van vraag-en-antwoord tussen boekhouder en klant.

De financiële problemen zijn inmiddels van de baan, en nog steeds kom ik daar iedere week, al is het nu een andere dag in de week, omdat alle partijen dat prettig vinden.

Op een bredere schaal gezien kan bij veel bedrijven de administratie overzichtelijker

Het doet me een groot genoegen hier deel van uit te mogen maken, en ik verleen dergelijke assistentie graag ook aan andere bedrijven die het overzicht een beetje kwijt zijn en een stukje begeleiding op prijs stellen. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat er meer bedrijven zijn die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken op dit gebied. Overigens, de eigenaar van het hierboven genoemde Administratiekantoor is zeer bereid te vertellen hoe hij mijn dienstverlening ervaart, en beveelt me graag aan. Desgevraagd verstrek ik u zijn gegevens.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.