Vriendelijk blijven helpt, echt waar.
Een van mijn klanten is een technicus, die eigenlijk alleen business-to-business werkt. Van tijd tot tijd echter wordt hij gebeld (en ik ben degene die zijn telefoon aanneemt) door particulieren die zijn hulp willen inroepen. Dat doet mijn klant dan...
Read MoreAls jij zelf al niet snapt hoe je iets opschrijft, hoe kun je dan je boodschap overbrengen op je lezer?
Marketing is moeilijk genoeg zonder de valkuilen van onze complexe taal. Als je een tekst schrijft om je lezer iets te vertellen, over je bedrijf, over een product dat je verkoopt, een dienst die je levert, of omdat je een...
Read MoreSamenvoegingen
Spellingscontrole werkt niet altijd correct Als je niet zeker weet hoe je iets schrijft dan kun je in veel gevallen gebruik maken van spellingscontrole. In tekstverwerkingsprogramma’s als Word is dat al geïntegreerd. Maar wat nou als je wilt weten of...
Read MoreDe vindbaarheid van je documenten heb je zelf in de hand
In mijn vorige blog heb ik het gehad over het meteen doen van bepaalde dingen. Daarbij is het echter wel zo handig als je de benodigde documentatie snel kunt vinden. En of je dat inderdaad kunt, valt of staat...
Read MoreAls je er nu toch aan denkt, doe het dan ook nu!
De grootste veroorzaker van stress is het opstapelen van dingen die nog gedaan moeten worden. Kleine dingetjes, waarvan je steeds denkt: “Dat komt straks wel”. Echter, straks wordt morgen, morgen wordt volgende week, en volgende week volgt er een telefoontje...
Read More